با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید. با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید. .

با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید.

استخدام چیست؟【مفهوم + انواع + تعریف و مراحل استخدام】

استخدام کامل چیست؟
از زمانی که جهان به سمت صنعتی شدن و مدرنیته پیشرفته و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی برای تامین نیروی کار موظف به رعایت حقوق کارکنان شدند، شیوه‌های قرارداد بین کارگر و کارفرما شکل دیگری به خود گرفته است. با شکل‌گیری سندیکاهای کارگری و وضع قوانین حمایتی تا حدودی شرایط استخدام و مدیریت منابع انسانی شکل قانونی و مدون به خود گرفته است. در واقع استخدام به قرارداد کار کتبی یا شفاهی گفته می‎شود که طی آن کارمند و کارفرما موظف به ارائه خدمات و دستمزد خواهند بود و شخص مورد نظر برای انجام اموری که شرح وظایف آن ارائه می‌شود به کار گماشته خواهد شد. سود حاصل از کار کارمند به کارفرما تعلق می‌گیرد و در مقابل کارفرما تعهد می‌کند که به کارمند دستمزد پرداخت کند.

مفهوم استخدام چیست؟
همانطور که گفته شد، استخدام به معنای به کار گرفته شدن در اموری است که متضمن ارائه خدمات باشد و در مقابل کارفرما نیز تعهد کند که بابت این کار دستمزد ارائه کند. بحثی که در زمینه انواع به کارگیری نیروی کار وجود دارد به شیوه اداره کشور بازمی‌گردد. تفکری که بر اقتصاد کشورها حاکم است ممکن است دولت را از چرخه استخدام خارج کند یا استخدام دولتی را به شدت محدود کند. در این شرایط شرکت‌های خصوصی هستند که تعیین کننده شیوه کار خواهند بود اما نهادهای قانون‌گذار مدرن نیز همواره به دنبال راهی بوده‌اند تا سلطه کارفرما‌های تخصصی بر کارگر کاهش یابد تا بتوانند حقوق و مزایا و امنیت شغلی کارگر را به شرایط انسانی نزدیک کنند. در صورتی که کارفرما دولت باشد، امنیت شغلی و دستمزد بالاتر خواهد بود و دولت موظف به تامین نیرو و تامین دستمزد است. در این شرایط امنیت شغلی افزایش خواهد داشت.

آگهی استخدام چیست؟
این روزها شرکت‌ها و کارفرمایان برای تامین نیروی مناسب موقعیت‌های شغلی خود دست به انتشار آگهی استخدام می‌زنند. در این آگهی‌ها علاوه بر شرح موقعیت شغلی و تخصص و زمینه مورد نیاز برای کار، مواردی مانند مدرک تحصیلی و سابقه کار نیز قید می‌شود تا افرادی که به دنبال کار مورد نظرشان هستند با دانستن اطلاعات کلی بتوانند تصمیم بگیرند که این آگهی مناسبشان خواهد بود یا خیر. زمانی که آگهی استخدام منتشر می‌شود اولین گزینه‌ای که باید نگاه کنید این است که ایا مدرک و سابقه کار مورد نیاز برای این موقعیت را دارید یا خیر. در صورتی که دستتان برای انتخاب باز بود از نظر تایم کاری و دستمزد بررسی کنید و سپس توجه کنید که موقعیت مکانی محل کار مناسب شما باشد. در صورتی که تا حدودی موقعیت شغلی ارائه شده را مناسب حال خود دانستید سعی کنید رزومه خود را برای این موقعیت شغلی تنظیم کنید و در زمان مناسب ارسال کنید تا در صورت قبولی برای مصاحبه کاری به شما اطلاع داده شود.

برای دانستن اینکه تاریخ امروز چندمه و ... نیز می توانید وارد سایت یار شوید. 

برای خواندن ادامه این مطلب کافیست اینجا کلیک کنید. 


برچسب: سایت یار-استخدام-کاریابی-شغل-درآمد،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۱۹ توسط:فاطمه اکبری موضوع: نظرات (1)