با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید. با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید. .

با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید.

چرا به مصاحبه کاری دوم دعوت نمی شویم؟

پیدا کردن کار همیشه با سختی و نا امیدی همراه است، اما شاید هیچ چیز آزاردهنده تر از ماندن در مرحله مصاحبه اولیه نباشد. فرقی نمی کند که در همان گام اول یعنی جلب نظر کارفرما مشکل دارید یا اینکه در مراحل نهایی گزینش و بستن قرارداد دچار مشکل می شوید و از آگهی استخدام باز می مانید؛ در هر مرحله ای که هستید نباید برای رسیدن به هدف خود کوتاهی کنید. یکی از چالش برانگیز ترین مراحل استخدام رسیدن به مرحله دوم مصاحبه کاری است؛ ممکن است حتی در مصاحبه اول خیلی خوب عمل کرده باشید ولی بازهم به مصاحبه دوم دعوت نشوید! در این مقاله می خواهیم با یکدیگر دلایل نرسیدن افراد به مرحله دوم مصاحبه های کاری شرکت ها را بررسی کنیم.
دلایلی که به مصاحبه کاری دوم دعوت نمی شوید.(دلایلی که مربوط به شما نمی شود!)

قبل از اینکه هر فکر منفی به ذهن تان برسد و بخواهید سریع خودتان را مقصر بدانید، باید بدانید که گاهی در مسیر کاریابی اتفاقاتی میافتد که از دست شما خارج هستند و نرسیدن شما هیچ ربطی به لیاقت و توانایی تان ندارد. پس اگر یکی دو مصاحبه رفته اید ولی خبری از شرکت ها نشده است و با شما برای مصاحبه کاری دوم تماس نگرفته اند، اصلاً فکر نکنید که مشکل از شما است!

نیازمندی کارفرما تغییر کرده است!
همیشه نیازهای شرکت ها در حال تغییر است؛ مثلاً بودجه شان را محدود کرده اند. پول هایشان را در بخش دیگری می خواهند هزینه کنند. یا اینکه این پست را به تیم دیگری واگذار کرده اند و این تیم نیز در جای دیگری مستقر شده اند. گاهی این اتفاقات در وسط مراحل گزینش شما رخ می دهد. در واقع شما در این شرایط برای کاری اقدام کرده اید، که دیگر وجود ندارد و ممکن است در این شرایط شرکت به شما اطلاع دهد و محترمانه از شما عذر خواهی کند یا اینکه نیازی نبیند که شما را در جریان لغو فرآیند جذب نیرو بگذارد.

ممکن است همرنگ آن سازمان نباشید!
وقتی حرف استخدام به میان می آید هماهنگی با فرهنگ سازمان و همرنگ بودن با جماعتی که در آن شرکت کار می کنند، به اندازه مهارت (بلکه بیشتر از آن) اهمیت پیدا خواهد کرد. مثلاً فرض کنیم شما یک نیروی بسیار نخبه و ماهر با توانایی بالا هستید و در مصاحبه نیز از سایرین امتیاز فنی و علمی بالاتری آورده باشید؛ اما شما فردی با ظاهری ساده باشید و از نظر روابط اجتماعی یک شخص کاملاً مقید و سالم باشید؛ اما آن مجموعه کاری زیاد به حفظ سلامت روابط کارکنان خود اهمیتی ندهد و بالعکس نیروهایی با ظاهر و پوشش غیر متعارف بخواهد! در این شرایط به احتمال زیاد شما به مصاحبه کاری دوم دعوت نخواهید شد، حتی اگر وارد چنین مجموعه ای هم شوید، قطعاً کارایی شما کاهش خواهد یافت و از کار کردن در چنین مجموعه ای لذت نخواهید برد!

برای داشتن یک تقویم شمسی به میلادی یا یک تقویمانلاین کافیست وارد سایت یار شوید. 

منبع 


برچسب: سایت یار-سامانه یار-تقویم انلاین یار-نرم افزار حسابداری-امور مالی-حسابداری انلاین،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۵۲ توسط:فاطمه اکبری موضوع: نظرات (2)