با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید. با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید. .

با تقویم یار نگرانی بابت زمان و تاریخ نداشته باشید.

بستن حسابها در پایان دوره مالی

انجام امور حسابداری، دارای مراحلی می باشد که هر کدام از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است و هر کدام زمان و شرایط خاص خود را می طلبد. زمانی که دیتاها و اطلاعات مالی به صورت خام به سیستم وارد می شوند، تا زمانی که به شکل گزارش نهایی ساخته می شوند، عملیات های مختلفی روی آنها صورت می گیرد که هدف هر کدام از این عملیات مشخص می باشد. برخی از این عملیات، در ابتدای دوره و برخی در طول دوره مالی صورت می گیرند و سپس برخی از آنها نیز در پایان سال مالی مورد بررسی قرار می گیرند که این فعالیت ها به بستن حساب ها در پایان دوره مالی شهرت یافته اند.

مفهوم بستن حساب ها:
فرآیند حسابداری تحت وب متشکل از حساب های زیادی می باشد که در پایان دوره مالی، تمامی آنها بایستی صفر شوند. یعنی حساب های مانده بدهکار، بستانکار شوند و همچنین حساب های مانده بستانکار، بدهکار گردند. این فرآیند در حسابداری به فرآیند بستن حساب ها در پایان دوره مالی معروف می باشد که به وسیله آن تمامی حساب ها صفر می گردند. انجام این امر باعث می گردد که یک صورت کلی از حساب های مالی شرکت و سازمان در اختیار مدیران آن قرار گیرد و به راحتی بتوانند در روند کسب و کار سال های آتی برای اخذ تصمیمات بهتر از آنها استفاده نمایند.

تهیه صورت های مالی و بستن حساب ها:
در حسابداری آنلاین  3 نوع حساب دائمی، موقت و مخلوط تعریف شده اند که در شرایط لازم هر کدام از آنها باید بسته شوند. البته باید خاطر نشان کرد که حساب های مخلوط، تحت شرایطی به حساب های دائم یا موقت تبدیل می شوند و در انتهای سال مالی، تنها حساب های موقت و دائم بسته می شوند. بستن حساب های مالی تنها مختص پایان سال نمی باشد و ممکن است در طول سال نیز بنا به دلایلی این اقدام صورت گیرد مثلا در صورتی که برخی از مشتریان باقیمانده بدهی خود را پرداخت نکرده باشند و حساب آنها نیمه کاره مانده باشد. بنابراین شرکت با بستن حساب وی در واقع مطالبه خود را جز معوقات سوخت شده قرار می دهد. اما در پایان دوره مالی به منظور مشخص شدن میزان سود و زیان و انتقال بعضی از حساب ها به سال مالی بعد، حسابداران اقدام به بستن حساب ها می کنند که حساب های موقت بسته شده و حساب های دائمی نیز پس از بسته شدن به سال مالی بعد انتقال می یابند.

تهیه صورت های مالی و بستن حساب ها دارای چرخه زیر می باشد:

جمع آوری و طبقه بندی دقیق اطلاعات مالی با جزئیات
تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده و ارزیابی آنها
ثبت دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه و دفتر کل
آماده کردن تراز آزمایشی
برطرف کردن اشتباهات و اصلاح و تعدیل دفاتر
تهیه تراز آزمایشی اصلاح شده
تهیه صورت سود و زیان و صورت تغییرات سرمایه
بستن حساب های موقتی
تهیه تراز اختتامیه
تهیه ترازنامه شرکت و بستن حساب های دائمی و انتقال به سال مالی بعد

در اخر هم برای داشتن یک تقویم آنلاین یا تبدیل تاریخ خاطرات خود می توانید وارد سایت جذاب یار شوید و لذت ببرید. 

منبع


برچسب: تقویم یار،سایت یار،تقویم فارسی یار، تقویم انلاین یار، تبدیل تاریخ با یار،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۰۱ توسط:فاطمه اکبری موضوع: نظرات (0)